برندینگ سالن های زیبایی 1


لطفا توجه فرمایید : مطلب حاضر جنبه آموزشی و آکادمیک دارد . لذا اگر زمان مطالعه صفحات متعدد در این خصوص را ندارید پیشنهاد میکنیم این بخش که به صورت خلاصه پاسخگوی تمامی سوالات مرتبط شما می باشد را مطالعه فرمایید  .

 

امروزه با توجه به جهاني شدن و توسعه فن آوري هاي نوين، مفاهيم جديدي منجمله، بازاريابي ارتباطي  در برندینگ سالن های زیبایی ارائه شده است. مفهوم IMC فرصتهاي زيادي در پيش روي سالن های زیبایی برای برندینگ مختلف قرار داده است.

 امروزه سالن های زیبایی متعددی دنيا از بازاريابي انبوه رويگردان شده و با توجه ويژه به مقوله ارتباطات، توجه خود را به يكپارچه كردن ارتباطات بازاریابی (مديريت بازار) و برندینگ در سالن های زیبایی معطوف نموده اند.

ارتباطات يكپارچه بازاريابي (IMC) فعاليتي است جهت متحد كردن همه ابزارهاي ارتباطي بازاريابي و مشاركت و گسترش دادن پيامها براي برقراری ارتباط دوطرفه با مخاطبان هدف از يك راه تازه در جهت برندینگ سالن های زیبایی

برنامه IMC از برنامه هاي سنتي تبليغاتي خيلي پيچيده تر مي باشد زيرا كه منابع پيام بيشتر، ابزارهاي ارتباطي بيشتر و مخاطبان بيشتري را افزایش فروش مد نظر قرار مي دهد.

  • با توجه به موارد ذكر شده و هزينه هاي سرسام آور تبليغات براي سالن های زیبایی، در سال 1993 پيشنهاد شد كه با محوريت قرار دادن ارتباطات در فرآيند بازاريابي ضمن برقراري ارتباطات مؤثر با مخاطبان، مي توان تا مقدار زيادي هزينه هاي مرتبط با تبليغات انبوه را كاهش داد و با استفاده از بخش ارتباطات و روابط  عمومي، موفقيت هاي بيشتري را در برندینگ سالن های زیبایی كسب كرد.
  • تبليغات مدرن شكل جديدي از تلاش اوليه اي است كه براي تبليغات مي شده است . مبلغين آمريكا، سالانه 244 بيليون دلار براي تبليغات هزينه مي كنند و در كل دنيا، چيزي نزديك به 465 بيليون دلار صرف تبليغات مي شود.و  هر چند تبليغات اكثراً توسط شركتهاي تجاري استفاده مي شود، ولي در سازمان هاي بدون سود  و آژانس هاي اجتماعي نيز كاربرد دارد.

در واقع بزرگترين شركتي كه در قرن 21 بيشترين هزينه را در تبليغات داشت، يك سازمان بدون سود بود.

استراتژي تبليغات شامل دو عنصر اصلي بود : ارائه پيام هاي تبليغاتي و انتخاب رسانه مناسب براي تبليغات و شركت ها به رسانه به عنوان تابعي از فرآيند توليد پيام مي نگريستند. دپارتمان توليد ابتدا تبليغات مناسب را خلق مي كرد و سپس دپارتمان رسانه اين پيام را به مخاطبين ارائه مي كرد ، ولي امروزه بخش بندي رسانه ها، تعيين هزينه برای رسانه و استراتژي هاي بازاريابي متمركز به هدف، اهميت فرآيند انتخاب رسانه را در جهت برندسازی در سالن های زیبایی افزايش داده اند.

بازاريابي در سالن های زیبایی براي هر نوع حركت آگاهانه و هدفمند در بازار امروزه ضرورت دارد- بازاري كه ديگر نه مرز مي شناسد و نه مشتري خاصي را در نظر دارد. «جهاني شدن» بازار، پديده اي است كه به تدريج چهره خود را نمايان مي سازد. شعار امروز بازاريابي براي همه كارآفرينان و مديران و بازاريابان حرفه اي در اين جمله كوتاه خلاصه مي شود

  • «جهاني بينديش، محلي عمل كن». به این مفهوم که ، جهاني شدن بازار (اقتصاد و تجارت بدون مرز) مستلزم بينش وسيع، حركت هدفمند، نگرش سيستمي و افزايش توانمنديها و بهبود مقررات و قوانين است.

مشاور برندینگ سالن های زیبایی امروز بايد مرزها را بشكند، مغزش را به كار اندازد ، رمزهاي كاميابي را زودتر از ديگران بيابد و بشناسد تا بتواند در تلاطم بازار واقعي كه در آن حرفه ايها در شكار لحظه ها هستند و فرصتها را به سادگي از دست نمي دهند، خود را نجات دهد.

جهاني شدن قلمرو بازاريابي، روندها و روند سازها را هر چه بيشتر گسترده ساخته و تبليغات را قابل انتقال به آن سوي مرزها کرده است.

پيشرفت در امكانات، تلفنهاي همراه، شبكه هاي رايانه اي و پهناي باند مخابرات، تشكيل گردهمايي مجازي را تسهيل مي كند كه در آنها تبليغات به دور از محدوديتهاي جغرافيايي منتشر مي شود. نشر روز افزون در برندینگ سالن های زیبایی باعث همراهي گسترده تر مردم شده، قابليت تأثيرگذاري تبليغات را افزايش داده است.

از سوي ديگر افزايش درآمد قابل تصرف مردم در سراسر جهان، عامل مشاركت گسترده آنها در اينگونه پديده ها شده است.

گرايش به تبلیغ یا استفاده از رسانه هاي الکترونیکی ،دلايل مشخص خود را دارد و در واقع به ويژگي هاي منحصر به فرد آنها باز مي گردد كه هفت مورد آن آشكار است:

1-آزادي از زمان و مكان در برندینگ سالن های زیبایی

2-امكان دسترسي به ادبيات جهاني واژه ها هم راستا با برندسازی در سالن های زیبایی

3-امكان استفاده از گرافيك متحرك، موسيقي، صدا و تصوير در تبلیغات برای سالن های زیبایی

4-امكان ارتباط بي واسطه.

5-امكان كنش و واكنش دو سويه با مشتریان در برندینگ سالن های زیبایی

6-امكان شخصي سازی خدمات در سالن های زیبایی

7-رفتارهاي حرفه ای و بدون سلسله مراتب پرسنل در سالن های زیبایی

 

لطفا توجه فرمایید : مطلب حاضر جنبه آموزشی و آکادمیک دارد . لذا اگر زمان مطالعه صفحات متعدد در این خصوص را ندارید پیشنهاد میکنیم این بخش که به صورت خلاصه پاسخگوی تمامی سوالات مرتبط شما می باشد را مطالعه فرمایید  .

مشاوره سریع
021-88197098