مفهوم هویت برای اولین بار توسط ساکرتییز ، پلاتو و آریستوتیلیون بیان شده است .
هویت فردی :
– من چه کسی هستم
– می خواهم چه کسی باشم
– اهداف من در زندگی چیست
هویت سازمانی :
اولین بار توسط آلبرت و وتین شامل نگرش های اعضاء سازمان درباره ی سازمان است
چگونه اعضاء سازمان خود را به عنوان یک گروه اجتماعی در ارتباط با محیط بیرونی خود معرفی می کنند و چگونه آنها خود را از سایر رقبا متفاوت می دانند .
هویت سازمانی : ویژگیهای محوری ، تمایزی و پایداری یک سازمان است .
هویت سازمانی :
– ما کی هستیم ؟
– ماچه می دانیم و چگونه کار می کنیم ؟
– سازمان چگونه مدیریت می شود و چگونه اعضاء با مدیر ارتباط دارند؟
– ما در محتوای سازمان چه نوع افرادی هستیم ؟
– ما چگونه دیگران را می بینیم و دیگران چگونه مارا می بینند؟
ابعاد هویت سازمانی :
– دانش کار
– مدیریت و اعضاء
– گرایش شخصی
– ارتباط بیرونی
مدیریت و اعضاء سوال سازمان چگونه مدیریت می شود ؟ و ارتباط اعضاء سازمان با مدیریت چگونه است ؟ این بعد روی ارتباط بین فرد و سازمان تمرکز دارد .
بعد گرایش شخصی : روی ارتباط سازمان با عناصر شخصی ( ارزشها و اصول اخلاقی فرد ) تمرکز می کند .
ارتباط بیرونی : سوال ما چگونه دیده شویم ؟ چگونگی اعتقاد اعضاء درباره درک سازمان توسط دیگران را پاسخ می دهد .
جنبه های هویت سازمانی : از دیدگاه فرانزینی :
– جنبه ی فیزیکی ( زمبن ، ساختمان ، فعالیتها و امور کارکنان سازمان )
– جنبه ی عاطفی به مجموع احساسات و عواطف کارکنان
– جنبه ی روحی و روانی : جریان ارتباطات ، قوانین عملیاتی ، سیاستها و رویه ها را در بر می گیرد
رویکردهای هویت سازمانی :
– هویت شرکت : عملیات بازار یابی ( corporate Identity)
– هویت بنیادی : مکانیسم هماهنگی و یکپارچگی (substantive Identity)
– هویت انعکاسی (Reflective Identity)
انواع هویت های سازمانی :
– هویت دو سو گرا : یک فرد با توجه به پیچیدگی مشخص ، دوگانگی سازمان مدرن ، کنترل ارزشها و اهداف و معتقد بودن به منظور ارتباط با سازمان به طور همزمان می تواند بایک سازمان هم هویت سازی نکند ( مغشوش )
– هویت خنثی : افراد ممکن است به خاطر تجارب گذشته با سازمان مانند ( یک اتفاق تلخ یا کهرویی ) خودشناسی ، یا ( من خیلی تنها هستم ) و یا سبک های مدیریتی به طور آگاهانه از دلبستگی زیاد اجتناب کنند .
– بی هویتی : از آنجا که هویت متشکل از ارتباط ابعاد سازمان از یک شخص می باشد ، بی هویتی نیز یک متغیر منفک و یک حالت منحصر به فرد روانشناختی می باشد .
– مأورای هویت سازمانی : تمامی شکل های پیچیده و انواع دل بستگی های ممکن به سازمان را در بر می گیرد .
————————————————
خدمات ما در این حوزه:
– مشاوره و طراحی خلاق گرافیک، تبلیغات، چاپ و وب
– طراحی لوگو، آرم، نشانه، پیکتوگرام و تایپو گرافی
– طراحی و چاپ انواع کاتالوگ، بروشور، فلدر، پوستر و اوراق اداری و عکاسی تبلیغاتی از محصولات
– طراحی، اجرای کامل و به روز رسانی وبسایتهای دینامیک و استاتیک (شخصی، تجاری و آموزشی
– طراحی و اجرای بسته بندی متنوع و خلاق
– طراحی حرفه ای و اجرای وکتورها و شخصیت های تبلیغاتی و گرافیکی
مشاوره بازاریابی
مشاوره برندینگ
مشاوره برند
آموزش بازاریابی
فروش مجتمع های تجاری
بهره برداری از مجتمع های تجاری
بازاریابی، مشاوره بازاریابی، مشاوره مارکتینگ، مشاوره برندسازی، برندسازی، مشاوره برندینگ، برندینگ، مشاوره فروش، باشگاه مشتریان، وفادارسازی مشتریان، مشتری مداری، تجزیه و تحلیل استراتزیک، افزایش فروش،شرایط رکود،دکتر روستا، دکتر شفیعی، فیلیپ کاتلر، مشاوره بازاریابی و فروش،بانک ملت،بانکداری اینترنتی،بالاترین،دیجی کالا، عطاویچ