برندینگ سالن زیبایی یا برندینگ سالن های زیبایی کوتاه مدتی است که مطرح شده است .اصولا مقوله برندینگ در هر حوزه ای که باشد مطلب جدیدی از دنیای کسب و کار جدید است .
قبل از ادامه مطلب اول توجه داشته باشیم برندینگ مبحثی کاملا مجزا از بازاریابی ، مارکتینگ، تبلیغات، بازاریابی آنلاین، دیجیتال مارکتینگ و طراحی لوگو و هویت سازمانی است .این تفاوت آنقدر مهم است که اگر کارفرمای برندینگ سالن زیبایی متوجه آن نباشد زمانی به خودش می آید و میبنید پس از صرف هزینه های بسیار زیاد و زمان طولانی ، دستاورد های ناچیز آن هم در کوتاه مدت داشته است.
پس در اولین گام برندینگ سالن زیبایی را تعریف نماییم . برندینگ سالن زیبایی عبارت است طراحی یک متودولوژی اجرایی برای آنکه مشتری ها بدون نیاز به تبلیغات گزاف باور داشته باشند آنچه را ما وعده میکنیم دقیقا انجام میدهیم .پس برندینگ وفای به عهد است .اما کار به همین سادگی نیست!بگذارید کار را به مراحل جزیی تری تقسیم کنیم .
اکر 20 سال یا حتی 10 سال پیش بود میشد گفت هر کسی برای هر نوع محصولی (کالا یا خدمت) که دارد حتی با هر کیفیتی میتواند مشتری پیدا کند. اما فضای کسب و کار امروز اینطور نیست . تخصص گرایی از منظر فعالان اختصاصی و کمال گرایی از منظر مشتریان به حد اعلا رسیده است .امروز در هر کسب و کاری که فکر کنید تعداد بسیار زیاد رقیب وجود دارد که هریک به دنبال افزایش سهم بازار خود در این آشفته بازار هستند . اما خبر خوب آنکه بسیاری از این رقبا نیامده اند که بمانند .آنها به سود های کوتاه مدت و مقطعی راضی هستند. سالن زیبایی نشد فروش محصولات آرایشی بهداشتی و …..
پس در اولین گام برندینگ سالن زیبایی شما نیاز دارید تا بدانید کجا هستید ؟ چه توانی دارید؟ کجا باشید بهتر است؟ موانع شما برای رسیدن به آن هدف چه مواردی هستند ؟ ابزار شما برای رسیدن به نقطه مطلوب چیست؟ و سوالات زیاد دیگر
دقت کنیم که دیگر نمیتوان مخاطب بازار خود را عموم جامعه انتخاب کرد باید بدانیم ارائه چه خدماتی به چه کسانی بیشترین سود را دارد .اصل پارتو را هیچگاه فراموش نکنید . 80 درصد درامد ما از 20 درصد مشتریان است. پس باید آن 20 درصد را به درستی بشناسیم .
نکته دیگر آنکه یادمان باشد تبلیغات بدون برنامه جامع برندینگ ساختمان سازی روی کاه است .هزینه و زمان فراوان اما فروپاشی سریع!
در این مطلب سعی بر آن داشتیم تا دیدگاهی نسبت به مبحث برندینگ سالن های زیبایی بدست آورید . در صورت نیاز به اطلاعات تکمیلی میتوانید با ما در ارتباط باشید .
خدماتی که برندسازان در حوزه سالن های زیبایی ارائه مینماید عبارت است از :
- مشاوره بنیادی تاسیس سالن زیبایی ( آیا تاسیس سالن زیبایی با مقداری مشخصی سرمایه در یک محل مشخص توجیه اقتصادی دارد یا خیر؟ )
- مشاوره تدوین برنامه جامع برندینگ برای سالن های زیبایی
- انجام تحقیقات بازاریابی و شناسایی مشتریان هدف برای حصول بیشترین میزان سود
- طراحی کمپین های تبلیغاتی خلاقانه بر اساس برنامه جامع برندینگ
- باز مهندسی فرایندهای سالن های زیبایی بهمنظور کاهش هزینه ها و افزایش راندمان
- ریبرندینگ یا برندینگ مجدد سالن های زیبایی که خود را جامانده از غافله رقابت میبینند
- تدوین برنامه جامع پرسنال برندینگ برای تبدیل شدن آرایشگران حرفه ای اما گم نام به چهره های کشوری و جهانی
- مشاوره در خصوص هویت سازی و انتقال پیام در قالب کمپین های یکپارچه بازاریابی در رسانه های اجتماعی
- و خدمات تخصصی دیگری که بر اساس نیاز مشتریان تعریف و به ایشان ارائه میگردد.